Sampson Addae

Det største organet i menneskekroppen er huda. Eit biologisk kontaktfelt – eit skjeringspunkt mellom å skjule og avsløre. Huda er staden der den ytre og indre verda møtest og forhandlar. Dei indre prosessane i kroppen finn vegen ut gjennom henne: dropar av spytt, sveitte, tårer og utsondringar, som ofte følgjer tyngdekrafta langs kurvene på kroppen før dei tørkar inn i kleda våre og når si endelege kvile. Vanlegvis tenkjer vi ikkje over desse spora frå kvardagslivet vårt som fortel historier om helsa vår og tilstanden vår – små restar frå kroppane vi ein gong var. Som oftast er vi meir opptekne av funksjonane og uttrykka til kleda våre. Vi går med dei til dei får flekkar og luktar, blir utslitne – eller til vi blir leie av dei. Dette fører til ei overflod av tekstilavfall som både utfordrar miljøet og kastar eit grelt lys over historiske og samtidige hierarki. Korleis skal vi handsame desse ladde, utskiftbare hamane?
I utstillinga Burdened Skins utforskar Sampson Addae kvardagsmateriala si krise og forsoning. Ved å vri, klemme og binde saman brukte klede, skulpterer og formar han dei til kroppslike former – anonyme figurar som trer fram og får nærvære. Kroppane blir deretter dekte med leire og måling, noko som gjev dei eit ytre som bind dei saman og skapar ei feit, blank overflate. Ved å bruke klede frå menneske i alle aldrar, med ulik bakgrunn og kultur, blandar han spora av menneske som tekstila har bore med seg, og gjer dei om til ein ny, samanfletta menneskestamme. I Addae sine verk er vi alle ein del av både problemet og løysinga – felles skuldige i denne krisa. Men i dette landskapet av brutalitet og vedvarande kamp – der vi lever med konsekvensane av vår ukontrollerte attrå – finst det òg eit rom for å sjå og verdsette arbeidet vår kollektive innsats kan føre med seg. Eit potensial ligg i å blin reduserte til våre mest anonyme delar – væsker og hud – for å kunne gje liv til nye former, la nye kroppar tre fram.
Sampson Addae (f. 1991, Ghana) tok mastergraden sin i biletkunst ved Kunsthøgskolen i Oslo i 2024. Verka hans har vore viste mellom anna på Galleri Seilduken I, Skylight, Østlandsutstillingen 2025, Haustutstillinga og Kunstnernes Hus i Oslo. I 2022 vann han Future Generation Art Prize, Knock on Wood, Société Générale Ghana.
The largest organ of the human body is the skin. A biological field of contact—an intersection of concealment and revelation—the skin is where the outer and inner worlds meet and negotiate. The inner workings of the body find their release through it: droplets of saliva, sweat, tears, and other secretions often following the path of gravity along the curves of our bodies before drying into our clothes, reaching their final destination. Usually, we think nothing of these traces and records of our daily lives, these small remnants of the bodies we once were that tell stories of our health and condition. We are typically more concerned with the different forms and functions of our clothes, wearing them until they smell, are stained, wear out, or until we grow tired of them. This creates an abundance of textile waste, posing environmental challenges while also starkly highlighting historical and contemporary hierarchies. How do we deal with these loaded, interchangeable second skins?
In the exhibition Burdened Skins, Sampson Addae explores the crisis and reconciliation of everyday materials. By twisting, squeezing, and stringing together used clothes, he sculpts and transforms them into bodily forms—anonymous figures that emerge and become present. These bodies are then layered with clay and paint, giving them an exterior that binds them together and creates a fat, shiny surface. Mixing garments from people of all ages, backgrounds, and cultures, he blends human traces carried within the textiles, forming an entangled tribe. In Addae’s work, we are all part of both the problem and the solution—common culprits in the crisis. But within this context of brutality and perpetual struggle—living with the consequences of our uncontrolled desires—there is also space to witness and value the labor of our collective efforts. The potential lies in reducing us to our most anonymous elements—liquids and skins—in order to give birth to new shapes, allowing new bodies to emerge.
Sampson Addae (b. 1991, Ghana) received his Master’s degree in Fine Arts from the Oslo National Academy of the Arts in 2024. His works have been exhibited at, among others, Galleri Seilduken I, Skylight, Østlandsutstillingen 2025, the Autumn Exhibition, and Kunstnernes Hus in Oslo. In 2022, he won the Future Generation Art Prize, Knock on Wood, Société Générale Ghana.